flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за II квартал 2014 року

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за другий квартал 2014 року

 

 З метою реалізації конституційних прав і свобод людини та підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері та на виконання постанови колегії   ТУ ДСАУ в Волинській  області  за   № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року Ківерцівським районним судом проведено аналіз стану розгляду звернень громадян у районному суді в другому кварталі 2014 року.

 Статтею 1 Закону України «Про звернення громадян» громадянам України гарантується їх право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності районного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків з широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку України як правової держави.

Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ківерцівському районному суді проводяться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", вимог «Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних  судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ», затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 17 грудня 2013 року № 173 та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348.

Наказом голови суду у 2012 році були внесені зміни до наказу від 05 березня 2009 року № 02-05.13 «Про покладення обов’язків по особистому прийому громадян» та встановлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється лише головою суду кожного понеділка з  09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», графік прийому доводяться до відома громадян шляхом їх розміщення на дошці оголошень  та на веб-сторінці суду.

             Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду.

 

За результатами узагальнення встановлено, що протягом квітня-червня 2014 року до Ківерцівського районного суду в Волинській області надійшло 3 звернення, а в 2013 році за аналогічний звітний період надійшло лише 2 звернення.

07.04.2014 року гр.-г Муха В.А. звернувся з заявою про повернення матеріальних і моральних збитків та повідомлення про злочин. 28.04.2014 року останньому була надана відповідь, що  відповідно до чиновного законодавства до компетенції суду не входить розгляд заяв  (повідомлень) про злочин. КА також Мухі В.А було роз’яснено,  що він має право звернутись  до слідчого чи прокурора із заявою про злочин, в порядку  передбаченому КПК України. А щодо  відшкодування матеріальних та моральних збитків, то він можете звернутись в порядку цивільного судочинства. Вимоги до позовної заяви передбачені ст. ст. 119-121 ЦПК України.

Одне звернення надійшло від судді даного суду  Підгорного І.І. щодо пропуску сторонніх осіб до приміщення суду. 30.04.2014 року за підписом голови ввіреного суду керівником апарату суду була підготовлена повна і вичерпна відповідь на дане звернення.

07.04.2014 року заступник голови Ківерцівської районної ради Космини І.Є. знову звернувся до суду з заявою щодо здійснення  правосуддя суддею Підгорним І.І. 30.04.2014 року за підписом голови ввіреного суду керівником апарату суду також була підготовлена повна і вичерпна відповідь на дане звернення.

За аналізуючий період скарг на працівників суду та суддів Ківерцівського районного суду не надходило.

 На особистому прийомі за квітень – червень 2014 року головою суду розглянуто та дано роз’яснення по 3-м зверненням  громадян.  

В переважній більшості всі звернення  стосувались роз’яснення норм діючого цивільного та кримінального законодавства.

Так, гр.-н Іпатюк В.Г., житель с. Залісоче Ківерцівського району, звернувся за роз’ясненням щодо  порядку звернення із заявою про злочин. А гр.-н  Лоза С.Є., житель м. Рожище, Волинської області, звернувся із заявою про                                                      зняття  арешту з майна, встановленого на додатковому  слідстві  кримінального провадження відносно нього.  А гр.-ка Клепак Г.С. звернулась з приводу роз’яснення порядку реєстрації права власності на житловий будинок з надвірними господарськими спорудами, який є недобудований.      

На усі звернення, що надійшли під час здійснення прийому, головою суду  надано відповіді в усній формі.  

Таким чином, можна зробити, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях тощо.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

·        узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;

·        особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником;

·        обговорення звернень громадян на нарадах.

 

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1) постійного контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2) виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

            3) не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

            4) з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщувати інформацію законодавчого характеру;

            5) проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян.

            6) у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечити дотримання етики поведінки державного службовця, забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

 Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------