flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за I квартал 2015 року

                                                                 

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за перший квартал 2015 року

 

 На виконання постанови колегії ТУ ДСАУ в Волинській області за № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року, Ківерцівським районним судом Волинської області проведено узагальнення розгляду звернень громадян за перший квартал 2016 року.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності районного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків з широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку України як правової держави.

Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ківерцівському районному суді проводяться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", вимог «Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних  судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ», затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 17 грудня 2013 року № 173 та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. за № 348.

Наказом голови суду у 2012 році були внесені зміни до наказу від 05 березня 2009 року № 02-05.13 «Про покладення обов’язків по особистому прийому громадян» та встановлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється лише головою суду кожного понеділка з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», графік прийому був доведений до відома громадян шляхом їх розміщення на дошці оголошень та на веб-сторінці суду.

         Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду, де сторінки пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою суду.

За результатами узагальнення встановлено, що протягом січня-березня 2016 року до Ківерцівського районного суду в Волинській області надійшло 4 звернення громадян, усі на особистому прийомі громадян головою Ківерцівського районного суду, у яких були порушені питання щодо порядку оскарження ухвали суду у кримінальному провадженні; проведення опитування суддів Ківерцівського районного суду Волинської області в рамках проекту «Справедливе правосуддя «Usaid»; з приводу звернення до поліції, суду із заявою про вимагання за захистом своїх прав. Під час особистого прийому громадян усім було надано вичерпні відповіді на поставлені питання особисто головою суду Костюкевичем О.К.

Усі звернення, що надійшли до Ківерцівського районного суду протягом поточного звітного періоду були розглянуті та на усі вчасно і в повному обсязі надані відповіді.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян виявлено не було.

За період, що аналізується, скарг на дії працівників суду чи суддів ввіреного суду не надходило.

Так, гр.-нка Кирпа Людмила Михайлівна, жителька с. Борохів Ківерцівського району,  15.02.2016 року звернулася з питанням щодо порядку та строку оскарження рішення (ухвали) суду першої інстанції у кримінальному провадженні і головою суду Костюкевичем О.К. було надано особисто роз’яснення.

А 12.02.2016 року гр.-ка Янчинська Олена Олександрівна, жителька м. Луцьк, звернулася до голови суду з питанням щодо організації проведення опитування суддів Ківерцівського районного суду в рамках проекту «Справедливе правосуддя «Usaid»».   Даній особі також головою суду були надані відповідні роз’яснення, проведено опитування як голови суду, так і інших суддів ввіреного суду.

28.03.2016 року на прийом до голови суду звернулись Думпе Сергій Волдемарсович та Януль Лариса Іллівна, жителі смт. Цумань Ківерцівського району, з приводу звернення до правоохоронних органів, суду за захистом своїх прав, що полягає у вчиненні щодо них протиправних дій у виді вимагання. На що головою суду відразу надано особисто роз’яснення.

Особлива увага під час проведення особистого прийому громадян головою суду приділяється зверненням учасників АТО, інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки.

Таким чином, можна зробити, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях тощо.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

·        узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;

·        особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником;

·        обговорення звернень громадян на нарадах.

 

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1) постійного контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2) виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

            3) не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

            4) з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщувати інформацію законодавчого характеру;

            5) проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян.

            6) у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечити дотримання етики поведінки державного службовця, забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------