flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за I квартал 2018 року

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за перший квартал 2018 року

 

На виконання постанови колегії ТУ ДСАУ в Волинській області за № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року, Ківерцівським районним судом Волинської області проведено узагальнення розгляду звернень громадян за перший квартал 2018 року.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності районного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків з широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку України як правової держави.

Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ківерцівському районному суді проводяться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", вимог «Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних  судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ», затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 17 грудня 2013 року № 173 та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. за № 348.

Згідно наказу від 22.12.2015 року № 01-07.31 обов’язок в частині ведення Журналу /карток/ обліку особистого прийому громадян головою Ківерцівського районного суду Волинської області покладено на помічника судді  Ківерцівського районного суду Єндрущак Юлію Вячеславівну, у разі її відсутності (відпустка, відрядження,  тимчасова непрацездатність тощо) на іншого помічника судді, який виконуватиме її обов'язки відповідно до наказу керівника апарату суду.

А в частині  ведення обліку звернень громадян, які надходять до Ківерцівського районного суду, обов’язок покладено на керівника апарату Ківерцівського районного суду Некритюк Вікторію Олександрівну, у разі її відсутності (відпустка, відрядження,  тимчасова непрацездатність тощо) на заступника керівника апарату Щурук Людмилу Степанівну.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду, де сторінки пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою суду.

За результатами узагальнення встановлено, що протягом січня-березня 2018 року до Ківерцівського районного суду в Волинській області надійшло 6 звернень на особистий прийом громадян до голови суду надійшло 3 звернення. У письмовому вигляді також надійшло три звернення.

А саме: 29 січня 2017 року електронною формою звернень громадян надійшло три прохання від ПАТ КБ "ПриватБанк" Сафір Ф.О., у якому було порушено питання щодо дати набрання законної сили рішень по справах до Громика О.В., Ящука П.І. та Шаповалова М.М. , про що заявнику було надано письмову відповідь та направлено на електронну адресу у встановлені законом строки.

На особистому прийомі громадян, головою Ківерцівського районного суду Костюкевичем О.К., за результатами узагальнення було встановлено що за перший квартал 2018 року було розглянуто 3 звернення , а саме:

26 лютого 2018 року звернувся громадянин Волошин Борис Олексійович житель м. Ківерці з приводу прискорення розгляду справ кримінального та цивільного провадження сина Волошина С.Б.. На що, головою суду було надано відмовлено у прийомі та наданні роз’яснень, оскільки в провадження судді Костюкевича О.К. перебувають справи щодо Волошина С.Б., потерпілим в яких є Волошин Б.О..

26 лютого 2018 року звернулась громадянка Бондарева Валентина Євгенівна жителька с. Озеро            Ківерцівського району Волинської області з приводу виконання рішення суду. На що головою суду особисто було надано роз’яснення.

А 19 березня 2018 року звернулась громадянка Костюк Ірина Григорівна жителька м. Ківерці, яка відмовилась повідомляти у приймальні голови суду зміст свого звернення.

Усі звернення, що надійшли до Ківерцівського районного суду протягом поточного звітного періоду були розглянуті та на усі вчасно і в повному обсязі надані відповіді.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян виявлено не було.

За період, що аналізується, скарг на дії працівників суду чи суддів ввіреного суду не надходило.

Особлива увага під час проведення особистого прийому громадян головою суду приділяється зверненням учасників АТО, інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки.

Таким чином, можна зробити висновок, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях тощо.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

 

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1) постійного контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2) виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

3) не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

4) з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщувати інформацію законодавчого характеру;

5) проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян.

6) у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечити дотримання етики поведінки державного службовця, забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------