flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за II квартал 2021 року

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за другий квартал 2021 року

 

На виконання постанови колегії ТУ ДСАУ в Волинській  області  за № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року, Ківерцівським районним судом Волинської області проведено узагальнення розгляду звернень громадян  за другий квартал 2021 року.

Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права  на звернення    до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, вимог  Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 20 серпня  2019 року № 814 (зі змінами)  та вимог  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348 (зі змінами),  судом  проводиться робота щодо поліпшення, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності районного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків з широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку України як правової держави.

Наказом голови суду від 30 грудня 2020 року №  50/01-08 «Про покладення обов’язків по особистому прийому громадян»  встановлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється головою суду кожного понеділка з  09 год. 00 хв. до 10 год. 00 хв. та керівником апарату суду кожної середи з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв.

Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», графік прийому був доведений до відома громадян шляхом їх розміщення на дошці оголошень та на веб-сторінці суду.

Разом з тим, наказом голови суду від 13.12.2019 року № 22/01-08 був затверджений ПОРЯДОК організації та проведення особистого прийому громадян у  Ківерцівському  районному суді Волинської  області, який  визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у суді.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду, де сторінки пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою суду.

Однак, особистий прийом голово Ківерцівського районного суд Волинської області не проводився, оскільки з 16 березня 2020 року в суді був запроваджений  особливий режим роботи суду та встановлені заходи  по запобіганню поширенню коронавірусу COVID-19, відповідно до наказу голови суду від 16.03.2020 року № 04/02-08.

Разом з тим, за результатами узагальнення встановлено, що протягом квітня–червня  2021 року до Ківерцівського районного суду  Волинської області також  надійшло 3  заяви-звернення  громадян, як за попередній квартал 2021 року.  

Так, 23 квітня 2021 року до суду надійшла електронна форма звернення громадян - заява  громадянина Пшоніка Віталія Євгенійовича  про видачу копії рішення Ківерцівського районного суду Волинської області  по справі про розірвання шлюбу. 

Таким чином, в цей же день, тобто 23.04.2021 року,  громадянину Пшоніку В.Є. у письмовій формі було надано відповідь та роз’яснено, що Закон України  «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР (зі змінами)  регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Тобто, його заява не є предметом регулювання Закону України «Про звернення громадян», а здійснюється відповідно до норм ЦПК України.

Разом з тим суд в подальшому направив  засобами поштового зв’язку  копію рішення суду від 05.09.2012 року на адресу, яка була зазначена в електронній формі звернення громадян – гр-на Пшоніка В.Є..

31.05.2021 року також надійшла  заява в електронній формі звернення громадян від гр-на Мазяр Дмитра Юрійовича про бажання останнього подати апеляційне звернення по справі № 158/669/21 (провадження № 2/0158/271/21).

Даній особі також було роз’яснено, що його звернення не є предметом    регулювання Закону України «Про звернення громадян», а здійснюється відповідно до норм ЦПК України.

Також 31.05.2021 року надійшла скарга громадянина Гордуса Юрія Констянтиновича про бездіяльність службових осіб.

02.06.2021 року суд надіслав вмотивовану відповідь громадянину  Гордусу Ю.К..

Таким чином, усі звернення, що надійшли до Ківерцівського районного суду протягом поточного звітного періоду були розглянуті вчасно  і в повному обсязі надані відповіді.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян виявлено не було.

За період, що аналізується, скарг на дії працівників суду чи суддів ввіреного суду не надходило.

Таким чином, можна зробити висновок, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях тощо.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1)постійного контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2)виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

3)не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

4) з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, вебсторінці суду регулярно розміщувати інформацію законодавчого характеру;

5)проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян.

6)у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечити дотримання етики поведінки державного службовця, забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді Волинської області робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------