flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за III квартал 2021 року

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за третій квартал 2021 року

 

Протягом липня-вересня 2021 року робота Ківерцівського районного суду Волинської області  зі звернення громадян проводилася у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права  на звернення    до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, вимог  Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 20 серпня  2019 року № 814 (зі змінами)  та вимог  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348 (зі змінами).

 Діяльність суду  спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, вирішення порушених у заявах питань та дотримання термінів їх виконання. Систематично проводиться щоквартальний аналіз та узагальнення  звернень  громадян на виконання постанови колегії ТУ ДСАУ в Волинській  області  за № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року.

Наказом голови суду від 30 грудня 2019 року № 50/01-08 «Про покладення обов’язків по особистому прийому громадян» та встановлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється головою суду кожного понеділка з  09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. та керівником апарату суду кожної середи з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», графік прийому був доведений до відома громадян шляхом їх розміщення на дошці оголошень та на веб-сторінці суду.

Разом з тим, наказом голови суду від 13.12.2019 року № 22/01-08 був затверджений ПОРЯДОК організації та проведення особистого прийому громадян у  Ківерцівському  районному суді Волинської  області, який  визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у суді.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду, де сторінки пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою суду.

Однак, особистий прийом голово Ківерцівського районного суд Волинської області не проводився, оскільки з 16 березня 2020 року в суді був запроваджений  особливий режим роботи суду та встановлені заходи  по запобіганню поширенню коронавірусу COVID-19, відповідно до наказу голови суду від 16.03.2020 року № 04/02-08.

Разом з тим, за результатами узагальнення встановлено, що протягом липня-вересня 2021 року до Ківерцівського районного суду Волинської області надійшло 4 заяви-звернення  громадян, що на одне звернення більше, ніж у порівнянні з 1-2 кварталом 2021 року.  

Так, 09.07.2021 року до суду надійшла заява громадянки Васильчук Є.Ф. про прийняття процесуального рішення по скарзі на постанову державного виконавця Ківерцівської державної виконавчої служби Луцького району Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в м. Львів.   

19.07.2021 року  даній громадянці надано у письмовій формі вмотивовану  відповідь на її звернення.

13.07.2021 року до суду надійшло електронне звернення громадянина Будьонного Віталія Сергійовича щодо  видачі виконавчих документів по справі № 158/221/21.

19.07.2021 року суд роз’яснив Будьонному В.С., що Закон України  «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР (зі змінами)  регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів.

Тобто, його заява не є предметом регулювання Закону України «Про звернення громадян», а здійснюється відповідно до норм ЦПК України.

Крім того, громадянину Будьонному В.С. було роз’яснено,  що у зв’язку з відсутністю коштів на відправку поштової кореспонденції Ківерцівський районний суд Волинської області тимчасово зупинив направлення учасникам судового процесу копій судових  рішень, судових повісток  та повідомлень,  виконавчих листів  та іншої  вихідної  кореспонденції  суду засобами поштового зв’язку з 18 червня 2021 року (https://kiv.vl.court.gov.ua/sud0305/pres-centr/news/1139521/).

 

02.08.2021 року до суду надійшла заява громадянки Жукової Людмили Олексіївни щодо  підстав, мети та мотивів перевищення владних повноважень  Ківерцівським районним судом Волинської області та порушення територіальної підслідності справ.

05.08.2021 року у письмовій формі громадянці Жуковій Л.О. було надано вмотивовану відповідь.

 

06.08.2021 року на електронну адресу суду надійшла заява Жукової Л.О. щодо припинення кримінального правопорушення слідчими суддями Ківерцівського районного суду Волинської області. 

26.08.2021 року у письмовій формі громадянці Жуковій Л.О. було надано вмотивовану відповідь.

 

Таким чином, усі звернення, що надійшли до Ківерцівського районного суду протягом поточного звітного періоду були розглянуті та на усі вчасно і в повному обсязі надані відповіді.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян виявлено не було. Відповідальність за розгляд звернень громадян, відповідно до вимог чинного законодавства України, несуть посадові особи, яким доручено їх розгляд.

Контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, встановлених Законом України “Про звернення громадян”, здійснює голова суду чи особа, яка виконує його обов’язки.

За період, що аналізується, скарг на дії працівників суду чи суддів ввіреного суду не надходило.

 

Таким чином, можна зробити висновок, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує: узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником; обговорення звернень громадян на нарадах.

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1)постійно контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2)виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

3)не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

4)проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян.          

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді Волинської області робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------