flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану розгляду звернень громадян Ківерцівським районним судом в Волинській області за IV квартал 2022 року

Узагальнення

стану розгляду звернень громадян

Ківерцівським районним судом в Волинській області

за четвертий квартал 2022 року

 

Протягом жовтня-грудня 2022 року робота Ківерцівського районного суду Волинської області  зі звернення громадян проводилася у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права  на звернення    до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, вимог  Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України  від 20 серпня  2019 року № 814 (зі змінами)  та вимог  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348 (зі змінами).

 Діяльність суду  спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, вирішення порушених у заявах питань та дотримання термінів їх виконання. Систематично проводиться щоквартальний аналіз та узагальнення  звернень  громадян на виконання постанови колегії ТУ ДСАУ в Волинській  області  за № 1/3/3 від 24 лютого 2012 року.

Разом з тим, наказом голови суду від 13.12.2019 року № 22/01-08 був затверджений ПОРЯДОК організації та проведення особистого прийому громадян у  Ківерцівському  районному суді Волинської  області, який  визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у суді.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі звернення, що надходять до суду, реєструються в той же день у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду, де сторінки пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою суду.

Відповідно до частини 3 статті 20 Закону України «Про судоустрій і  статус суддів», шляхом таємного голосування, з числа працюючих суддів Ківерцівського районного суду Волинської області суддю КОСТЮКЕВИЧА Олександра Костянтиновича обрано на адміністративну посаду – посаду   голови   суду,   строком   на  03 (три) роки з 12 травня 2022 року по 11 травня 2025 року.   

Тому, наказом голови суду від 31.05.2022 року № 08/01-08  «Про покладення обов’язків по особистому прийому громадян»  оновлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється головою суду щопонеділка з  09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. та керівником апарату суду щосереди з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв.

Однак, особистий прийом голово Ківерцівського районного суд Волинської області не проводився, оскільки з 16 березня 2020 року в суді був запроваджений  особливий режим роботи суду та встановлені заходи  по запобіганню поширенню коронавірусу COVID-19, відповідно до наказу голови суду від 16.03.2020 року № 04/02-08.

Разом з тим, за результатами узагальнення встановлено, що протягом жовтня-грудня 2022 року до Ківерцівського районного суду Волинської області надійшло 3 заяви-звернення  громадян.

Так, 21.10.2022 року до суду надійшла заява громадянки Глазкової Євгенії Герасимівни про видачу примірника позовної заяви АТ «Райффайзен Банк» із додатками у справві за позовом АТ «Райффайзен Банк Аваль» до Глазкова Ю.А. про стягнення грошового зобов’язання, що перебуває у провадженні Ківерцівського районного суду.

03.11.2022 року даній  громадянці  надано у письмовій формі вмотивовану відповідь, що оскільки вона не є учасником справи, головуючий по справі не вбачає підстав для видачі їй позовної заяви. А також, роз’яснено, що у відповідності до ст. 53 ЦПК України, вона може бути залученою до участі у справі в якості третьої особи, якщо рішення у справі може вплинути на її права та обов’язки.

Крім того, 26.10.2022 року до суду надійшла заява громадянина Полуліха Романа Івановича про видачу копії рішення суду про розірвання шлюбу. 

03.11.2022 року даному громадянину також надано у письмовій формі вмотивовану  відповідь на його звернення та роз’яснено, що його звернення не є предметом регулювання Закону України «Про звернення громадян», а здійснюється відповідно до норм ЦПК України.

07.12.2022 року надійшла заява (скарга) громадянки Градиської Світлани Василівни про відвід судді Поліщук С.В. у справі №158/2777/22 (провадження №1-кс/0158/1125/22).

08.12.2022 року даній громадянці також надано у письмовій формі вмотивовану  відповідь на її звернення та роз’яснено, що по судовій справі №158/2777/22 (провадження № 1-кс/0158/1125/22) слідчим суддею Ківерцівського районного суду Волинської області Поліщук С.В., станом на 07.12.2022, на момент подання заяви про відвід, прийнято кінцеве процесуальне рішення, тобто закінчено розгляд скарги, а тому розгляд клопотання про відвід слідчого судді Поліщук С.В. є неможливим.

Таким чином, усі звернення, що надійшли до Ківерцівського районного суду протягом поточного звітного періоду були розглянуті та на усі вчасно і в повному обсязі надані відповіді.

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян виявлено не було. Відповідальність за розгляд звернень громадян, відповідно до вимог чинного законодавства України, несуть посадові особи, яким доручено їх розгляд.

Контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, встановлених Законом України “Про звернення громадян”, здійснює голова суду чи особа, яка виконує його обов’язки.

За період, що аналізується, скарг на дії працівників суду чи суддів ввіреного суду не надходило.

Таким чином, можна зробити висновок, що в Ківерцівському районному суді постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян визначені працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує: узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником; обговорення звернень громадян на нарадах.

Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді необхідно:

1)постійного контролювати організацію роботи зі зверненнями громадян;

2)виявляти та усувати причини, що спонукають громадян звертатись із скаргами, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати усіх можливих заходів, щоб зменшити підстави для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;

3)не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

4)з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, вебсторінці суду регулярно розміщувати інформацію законодавчого характеру;

5)проводити з працівниками апарату суду навчання з вивчення законодавства, що регулює розгляд звернень громадян, проводити заняття з культури ділового мовлення та навчати працівників правильно надавати відповіді на звернення громадян;

6)у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому забезпечити дотримання етики поведінки державного службовця, забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Ківерцівському районному суді Волинської області робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

----------------------------------------------------------------------------------------------