flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітичний звіт Громадсько-консалтингової організації «ПАРТНЕР» за сприяння Проекту USAID «Справедливе правосуддя» та рекомендації щодо покращення роботи Ківерцівського районного суду Волинської області

31 травня 2016, 10:52

            25 травня 2016 року у конференц-залі  готелю «Україна» відбувся круглий  стіл  на тему: «Презентація результатів опитування громадян щодо їх задоволення якістю функціонування судів Волинської області з використанням карток громадського звітування».

У заході взяли участь: Оксана Гичук – представник громадсько-консалтингової групи «ПАРТНЕР», Наталія Коцирій - начальник територіального управління Державної судової Адміністрації України у Волинській області, Марина Руденко - радник з питань роботи з громадським суспільством проекту USAID «Справедливе правосуддя»,  керівники апаратів та заступники керівників апаратів місцевих загальних судів та спеціалізованих судів Волинської області.

Під час зустрічі  обговорено результати опитування відвідувачів судів  за допомогою карток громадського звітування та побажання щодо покращення ефективності роботи.

Громадсько-консалтинговою організацією «ПАРТНЕР» за сприяння  Проекту USAID «Справедливе правосуддя» складено аналітичний звіт та розроблено рекомендації щодо покращення роботи Ківерцівського районного суду Волинської області.

        Згідно, вищезазначеного  аналітичного звіту  Ківерцівський районний суд розташований в 2-поверховій будівлі, без підвальних приміщень, загальною площею 280 м2. На першому поверсі розташований архів суду, а також облаштована 1 камера для підсудних (ІТТ), які утримуються під вартою.

          Станом на березень 2016 року штат суду становить 5 суддів та 23 фактично працюючих працівники апарату суду. Середня кількість розглянутих справ на одного суддю становить 854 справи на рік.

Більше половини опитаних - чоловіки (54,3%). Найбільш представлені респонденти з повною вищою освітою (42,9%), з яких 43,3% мають вищу юридичну освіту.

81,4% респондентів представляють в суді особисто себе, ще 18,6% - інтереси інших осіб.

41,4% опитаних - були учасниками судового процесу 2-5 разів, для 34,3% - це був перший судовий процес, ще 24,3% - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше.

Переважна частка відвідувачів (47,1%) - учасники цивільного процесу, ще 31,4% - учасники кримінального процесу, решта – учасники адміністративного процесу та справ про адміністративні правопорушення.

У 57,1% розгляд справи ще не розпочато, у 37,1% респондентів справа знаходиться на стадії розгляду, і для 5,7% респондентів розгляд справи завершено.

Лише 8,7% опитаних є цілком обізнаними з роботою суду, ще 27,5% - загалом обізнані, 29% майже нічого не знають про роботу суду та суддів, а 34,8-зовсім не обізнані.

Переважна більшість респондентів (71,7%) в цілому оцінили якість роботи Ківерцівського районного суду на «відмінно», 19,6% оцінили роботу як «скоріше відмінно», і лише 8,7% - відповіли, що робота суду є «більш-менш» задовільною. За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,63 бали.

 

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл. 1.1.

Таблиця 1.5. – Оцінки якості роботи Ківерцівського районного суду за основними вимірами Виміри якості

Ківерцівський районний суд Волинської області

Найвищі оцінки по Волинській області

Доступність суду

4,15

4,82

Зручність та комфортність

4,50

4,97

Повнота та ясність інформації

4,52

4,96

Сприйняття роботи працівників апарату

4,69

4,98

Дотримання термінів судового розгляду

4,65

4,97

Сприйняття роботи суддів

4,97

5,00

       Таким чином, у Ківерцівському районному суді найкраще забезпечуються показники якості роботи суддів: для суддів, що розглядають справи (одноособово чи як голова колегії суддів), є характерним надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію, дотримання процедури розгляду, виявлення належної підготовки до справи та знання справи, виявлення коректності, доброзичливості, ввічливості, виявлення неупередженості та незалежності.

Найгірше в суді забезпечується доступність до суду, це пов’язано з тим, що люди з обмеженими можливостями не можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду, до будівлі суду важко діставатися громадським транспортом, біля будівлі суду недостатньо місць для паркування авто, лише половина респондентів можуть собі дозволити витрати на послуги адвоката (юрист-консультанта) у разі необхідності.

 Аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації, які можуть бути реалізовані найближчим часом:

• Покращити умови доступу до суду для осіб з обмеженими можливостями, зокрема, передбачити можливість осіб, які пересуваються на інвалідних візках, потрапити в будівлю суду поза турнікетом та на другий поверх;

• Забезпечувати підтримку та оновлення наявних інформаційних знаків та схем розміщення будівлі суду;

• Слідкувати за постійним оновлення та наповненням інформаційних стендів; частіше оновлювати інформацію на сторінці суду в мережі Інтернеті; створити інформаційно-консультаційний кабінет (службу, центр) з метою надання відвідувачам суду інформаційно-консультативної інформації, стандартизованих бланків заяв, скарг, клопотань до суду;

• Підвищити рівень поінформованості учасників судового процесу про діяльність суддів та суду шляхом залучення НГО до створення інформаційно-роздаткових матеріалів чи майстер-класів для всіх охочих;

• Розглянути можливість встановити в приміщенні суду кондиціонер, кювет з водою;

• Розмістити у суді інформаційні вказівники про місце розташування кабінетів;

• Встановити інформаційні стенди щодо розміщення кабінетів, залів, побутових приміщень.